wtorek, 22 marca 2011

Norweskie ciasto jabłkowe

Coś prostego, nie wymagającego. Proste składniki, proste ciasto, ale smak wcale nie taki prosty. Bardzo miękkie, najlepsze jedzono jeszcze na ciepło. Przepis pochodzi z blogu Rasberries and cream.

Składniki:
  • 2 jajka
  • 220 g (szklanka) drobnego cukru
  • 125 g masła
  • 2/3 szklanki mleka
  • 1 1/2 szklanki mąki ze środkiem spulchniającym
  • 3 średnie jablka granny smith
  • 1 łyżka cukru cynamonowego
Jajka i cukier ubić do białości. W tym samym czasie mleko z masłem połączyć w rondelku, doprowadzić do wrzenia i natychmiast zdjąć z ognia. Bardzo powoli dodawać zawartość rondelka do masy jajeczne, cały czas ubijając. Wsypać mąkę i wymieszać.
Ciasto wlać do formy (20x30cm) wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzch wyłożyć jabłka pokrojone w plasterki (nie mam pojęcia jakie były moje jabłka, wzięłam jakie były w domu) i posypać je cukrem cynamonowym (użyłam zwykłego cukru, nie lubię cynamonu). Piec ok. 35min w piecu rozgrzanym do 180C. Studzić w foremce.

Smacznego :)

PS. Ciasto upieczone w ramach III tygodnia norweskiego na cinie...

1 komentarze:

Marta Grzegorzak pisze...

uwielbiam ciasta jabłkowe, także pewnie szybko skorzystam z przepisu :)